Rynek lotniczy zmienia się cały czas. Motorem napędzającym te zmiany są przede wszystkim potrzeby i oczekiwania podróżnych, których zróżnicowanie doprowadziło do wyodrębnienia się szeregu nowych usług i specjalizacji. Bardzo istotną rolę odgrywa tu rynek podróży biznesowych, na którym liczy się elastyczność, krótki czas reakcji, a coraz częściej także komfort podróży. Wydaje się, że zmiany te były nieuchronne, a obecna sytuacja epidemiologiczna w kraju i na świecie tylko je przyspieszyła. O jakich zmianach mowa?
Trend zaobserwowany już jakiś czas temu w Stanach Zjednoczonych wchodzi do Polski. To trend w ramach, którego lotnictwo prywatne wypycha linie lotnicze z rynku podróży biznesowych, a klienci biznesowy coraz częściej wybierają wynajem samolotu – niezależnie od tego, czy jest to luksusowy private jet czy budżetowa air taxi – niż korzystanie z oferty linii lotniczych. W USA doprowadziło to do sytuacji, w której linie lotnicze zmieniają kierunki lotów do miejsc bardziej rekreacyjnych. Równolegle podróże biznesowe i transporty medyczne realizowane są przez przedstawicieli lotnictwa prywatnego. Ten sam kierunek zmian obiera lotnictwo w Polsce. Podczas gdy linie lotnicze oferują loty czarterowe dla klientów biur podróży oraz loty samolotów do popularnych destynacji, brokerzy prywatnych usług lotniczych obsługują coraz większy odsetek rynku podróży biznesowych, transportu medycznego, transportu cargo i lotów prywatnych.
Bezpieczny transport lotniczy
Wraz z przedłużającym się stanem epidemii lotnictwo prywatne zagarnia coraz większą część rynku usług komercyjnych oferując komfortowy, a co najważniejsze bezpieczny transport lotniczy dla osób prywatnych. W trosce zdrowie nasze i naszych bliskich coraz częściej rozważamy możliwość lotu na wakacje prywatnym samolotem, dzięki czemu będziemy mogli ograniczyć do minimum czas spędzony na lotnisku oraz kontakt z pozostałymi podróżnymi. Oznacza to, że te same czynniki, które doprowadziły do popularyzacji prywatnych lotów biznesowych w najbliższym czasie mogą wywrzeć ogromny wpływ na kształt lotnictwa komercyjnego.